Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript.
Nie uzyskasz więc dostępu do niektórych jej funkcjonalności.
Aby w pełni cieszyć się używaniem strony Intratel
włącz obsługę JavaScript w swojej przeglądarce.
 
 
 
 

SAAS - oprogramowanie jako usługa

Czym jest SaaS (ang. Software as a Service)?

Jest to usługa dostarczenia Klientowi potrzebnych mu funkcji oprogramowania przez internet od wybranego dostawcy czyli providera. Klient ma zapewniony dostęp do potrzebnych mu funkcjonalnych narzędzi

– niekoniecznie połączonych ze sobą jednolitym interfejsem.

Wszystkie programy działają na serwerze dostawcy. Klient płaci za każdorazowe korzystanie z usługi, a dostęp do niej uzyskuje na żądanie. Aplikacje SaaS są nazywane zamiennie oprogramowaniem z sieci,  oprogramowaniem na żądanie lub oprogramowaniem hostowym.


     SaaS to najszybciej rozwijający się segment technologii. Dlatego, że sporo uwagi skupia się od strony Klienta - na niskich kosztach wstępnych związanych z rozpoczęciem usługi, a od strony providera z wpływami związanymi z opłatami za subskrypcje, to SaaS cieszy się rosnącą popularnością.     
SaaS może funkcjonować na bazie PaaS i IaaS.


Co obejmuje?

     Usługa  SaaS obejmuje specyficzne aplikacje funkcjonalne takie jak CRM, aplikacje rachunkowo – finansowe, aplikacje do zarządzania kadrami (HRM) itp., licencjonowane i dostarczane przez providera usługi w trybie on-line na żądanie lub w środowisku cloud computing.


Co jest potrzebne aby korzystać z SaaS?


Dostęp do Internetu.

 

Jakie są profity z korzystania z SaaS?

1. Niższe koszty. Aplikacje SaaS opierają się na subskrypcji, a więc nie pojawią się tu opłaty licencyjne. Jako, że to provider zarządza całością infrastruktury IT, Klient nie ponosi kosztów oprogramowania oraz kadry IT potrzebnych do korzystania z interesujących go aplikacji.


2. Łatwość obsługi. Aplikacje SaaS są dostępne z każdego komputera lub innego urządzenia sieciowego – w każdym czasie i miejscu. Łatwość obsługi polega tu głównie na tym, że umiejętność posługiwania się Internetem jest jedynym warunkiem koniecznym aby móc korzystać z usługi.

 

3. Bezproblemowy upgrade. Jako że to dostawca zarządza updatowaniem i upgradowaniem, użytkownik nie musi zajmować się instalacją kolejnych
wersji. To także provider zarządza dostępnością więc Klient nie musi się również martwić o dodatkowy sprzęt, oprogramowanie i inne kwestie związane z rozszerzeniem liczby użytkowników.


4. Bezproblemowa integracja. Provider, który posiada mocno rozbudowaną infrastrukturę, może bez końca dokonywać skalowania aby sprostać wymaganiom Klienta. Wielu dostawców oferuje również możliwość dostosowania usługi do indywidualnych potrzeb użytkownika, a także udostępnia interfejs umożliwiający współdziałanie z już działającym w firmie programem typu bussiness productivity, jak np. CMS.