Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript.
Nie uzyskasz więc dostępu do niektórych jej funkcjonalności.
Aby w pełni cieszyć się używaniem strony Intratel
włącz obsługę JavaScript w swojej przeglądarce.
 
 
 
 

PAAS - platforma jako usługa

Czym jest PaaS (ang. Platform as a Service) ?

Jest to usługa zewnętrzna, polegająca na dostarczeniu platformy informatycznej i kompletu rozwiązań związanych z jej działaniem ułatwiających dyslokację aplikacji,

bez ponoszenia kosztów i wykonywania prac, związanych z ich zakupem i zarządzaniem potrzebnym do ich działania sprzętem i oprogramowaniem oraz kosztów ich upgradowania.
     Poza tym PaaS umożliwia Klientom i partnerom rozwijać ich własne aplikacje, używając narządzi i usług dostarczonych przez providera. PaaS oferuje usługi służące do rozwijania, testowania, dyslokacji, zarządzania i hostowania aplikacji w tym samym zintegrowanym środowisku.
PaaS może funkcjonować na bazie Iaas.


Co jest potrzebne aby korzystać z PaaS?

Dostęp do Internetu.

Jakie są korzyści z korzystania z PaaS?

1. Niższe koszty. Korzystając z usługi PaaS użytkownik nie ponosi kosztów zakupu, instalacji i zarządzania infrastrukturą IT. Poza tym to provider prowadzi upgrady i inne rutynowe działania związane z utrzymanie systemu. Jeśli upgradey PaaS zaimplementowane są poprawnie, nie zakłócą funkcji działających pod nimi aplikacji.

2. Ułatwiona dyslokacji. Zarząd może skupić się na rozwoju i innowacjach, nie martwiąc się o infrastrukturę. Niektórzy dostawcy oferują projekt polegający na wstępnym opracowaniu funkcjonalności usługi dla danego biznesu, unikając wszelkich błędów w dobieraniu odpowiednich aplikacji.

3. Mniejsze ryzyko. Żadna początkowa inwestycja w sprzęt lub oprogramowanie nie oznacza zmniejszenia ryzyka. Przy usłudze PaaS potrzebny jest tylko komputer i połączenie z Internetem aby móc zacząć budować aplikacje. Używanie aplikacji można skalować od jednego do dziesiątek tysięcy użytkowników bez jakichkolwiek zmian w aplikacji. Platforma dynamicznie przydziela zasoby do odpowiednich aplikacji i użytkowników w odpowiednim czasie.

4. Grupa wsparcia. Dostawcy PaaS oferują utworzenie on-line grupy wsparcia użytkowników, gdzie mogą się oni dzielić doświadczeniami w korzystaniu z usługi, zdobywać nowe pomysły i szukać porad ze strony innych użytkowników.