Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript.
Nie uzyskasz więc dostępu do niektórych jej funkcjonalności.
Aby w pełni cieszyć się używaniem strony Intratel
włącz obsługę JavaScript w swojej przeglądarce.
 
 
 
 

Efektywne skalowanie – tylko poprzez automatyzację

Jednym z głównych powodów, dla których warto przenieść firmę do chmury jest możliwość skalowania zasobów. Dla wielu z nich skalowanie oznacza osiągnięcie tego wszystkiego co wiąże się z ekonomią skali, zarządzając dużymi zbiorami zasobów obliczeniowych, w najbardziej efektywny i wydajny sposób. Dzięki tej ekonomii zasoby obliczeniowe powinny być dostępne dla firm, będących użytkownikami końcowymi w dużo niższym koszcie, niż miałoby to miejsce w przypadku infrastruktury tradycyjnej.

 
Skalowanie w infrastrukturze cloud computing odbywa się na dwa sposoby. Skalowanie w górę oznacza dodawanie kolejnych instancji lub wirtualnych maszyn do dystrybuowanego systemu, czyli uzupełnienia go o większą ilość pamięci lub procesorów na wirtualnej maszynie.
Aby móc wykonać skalowanie szybko i prosto, dobry dostawca powinien dysponować konsolą do zarządzania lub API. Z drugiej strony powinna istnieć możliwość szybkiego obniżenia wykorzystywanych wielkości w celu uniknięcia przepłacania za redundantne zasoby infrastruktury chmurowej.


Konsole lub API powinny dawać również możliwość szybkiego skalowania danej instancji poprzez dodanie pamięci lub procesorów, które będą w stanie uporać się z obciążeniami na pojedynczym serwerze.
Podstawową różnicą pomiędzy postawieniem fizycznego sprzętu a przygotowaniem do dyspozycji zasobów chmurowych jest czas. W przypadku chmury czas liczy się w godzinach czy minutach, co oznacza, że trzeba wcześniej wiedzieć kiedy zasoby będą potrzebne, a kiedy można je ograniczyć lub z nich zrezygnować.
Pomimo, że to dostawca usług chmurowych powinien dawać możliwość skalowania, ważne jest aby to dział IT firmy miał nad skalowaniem kontrolę. Orkestracja i automatyzacja systemów są wyjątkowo ważne i gdy to tylko możliwe powinny być związane z SLA obciążeń, tak aby korzystanie z usług w okresach szczytu nie miało wpływu na komfort pracy użytkownika końcowego. Tym, czego oczekuje się przede wszystkim od procesu automatyzacji to monitoring poziomu korzystania z usługi, aby wystawiane przez dostawcę rachunki nie budziły wątpliwości.


Podobnie jak w przypadku infrastruktury tradycyjnej, firmy korzystające ze skalowania w górę serwerów lub zasobów w chmurze są wciąż narażone na popełnienie błędu, polegającego na zakupie na okres szczytu dużych wartości i niekorzystanie z nich po zakończeniu tego okresu. To jest właśnie najlepszy przykład do wyjaśnienia znaczenia procesu automatyzacji w usługach. Chmura daje możliwość regulowania należności za usługi w modelu „płać tylko za wykorzystane zasoby” poprzez dobieranie obciążeń oraz potrzebnej dla ich pojemności. Automatyzacja taka jest niezbędna dla zapewnienia, że wartości dotyczące pojemności są adekwatne do potrzeb związanych z obciążeniami, efektywnie eliminując koszty niewykorzystywanych niepotrzebnych zasobów. Dlatego firmy powinny ostrożnie korzystać z zasobów, których potrzebują i pamiętać o rezygnacji/wyłączeniu skalowania w górę tych, których już nie potrzebują.


Skalowanie chmury w obrębie organizacji lub firmy powinno przebiegać według pewnych zasad. Portal Cloudpro podaje trzy podstawowe z nich.
Po pierwsze planowanie – oszacowanie wielkości, które będą potrzebne. Chodzi o zdefiniowanie co w przypadku danej branży i firmy oznaczają okresy szczytu i kiedy dokładnie mogą nastąpić. Druga rzecz to testowanie i sprawdzanie jak chmura może zachowywać się w okresie szczytu. Na rynku dostępne jest oprogramowanie jako usługa oraz serwery i produkty symulujące nagły wzrost obciążeń w chmurze danej organizacji. Po trzecie – plan awaryjny na wypadek katastrofy, ponieważ częścią strategii wydajnego skalowania jest określenie i zaimplementowanie opcji na czas gdy skalowanie nie będzie możliwe.


Źródło:
http://www.cloudpro.co.uk/cloud-essentials/public-cloud/5217/coping-traffic-how-scale-your-cloud-effectively?page=0,1